tirsdag den 28. oktober 2014

Månedens Lærer: Ulrik

Denne 'Månedens lærer' er en kaffeelskende en af slagsen(well, vi ved godt, at de fleste af lærerne elsker kaffe, men ikke i samme grad som ham her!), der drømte om at blive tegneserietegner og kalder sig selv for 'Mr. Swag'. Det er ingen mindre end….

… Ulrik Høgsbro! Enjoy.




Hvilke fag underviser du I?
’’Historie og samfundsfag’’ Svarer han sikkert.

Hvad er grundene til, at du ville undervise i netop disse fag?
''Det er de fag, som interesserer mig mest''

Har du et kælenavn?
''Ulle'' svarer han, og tager en tår kaffe. ''Mr. Swag nogle gange'' tilføjer han, og tager en tår kaffe mere.

Hvordan vil du beskrive dig selv?
''Skaldet, intelligent og sympatisk''

Til de sidste to fester på HG, har 1.b hængt mange billeder op af dig op på væggene, hvorpå de har skrevet sjove kommentarer. Hvad synes du om det?
''Jeg synes det har været sjovt og smigrende'' Ellers andet? ''Nej'' siger han og smiler.

Hvilken slags musik hører du?
''Pink Floyd og Led Zeppelin'' fortæller han, mens han tager en tår kaffe og overvejer sit næste svar: ''Jeg hører kun rigtig musik!''

Hvad var du drømmejob, da du var lille?
''Tegneserietegner'' Hvorfor?Han tager sig en tår kaffe mere og svarer: ''Ehm, jeg kunne rigtig godt lide at tegne, og jeg interesserede mig meget for tegneserier''

Hvordan vil du beskrive din drømme kvinde?
''Sexet, ung og smuk'' siger han, og tager en tår kaffe. ''God til at lave mad, og gøre rent'' tilføjer han, og tager endnu en tår kaffe.

Hvad ville du gøre, hvis der ikke var mere kaffe?
''Så ville jeg dø'' Både Ursula og jeg griner.


Din bedste bommert?
''Da jeg sagde ja til at have 1.b'' Hvorfor? ''Fordi de tager mig ikke alvorligt'' Hvorfor tror du ikke det? ''De synes jeg er herre klam'' Siger han, med et skævt smil på læben, og kigger på sin kaffekop.

Hvorfor kan du ikke gå nogle steder uden din kaffe?
Han sukker ''Det giver mig angst'' og tager en tår af sin kaffe.

Hvad vil du gøre hvis…:
… hvis en elev lagde an på dig?
Han kigger smilende rundt i klassen og knytter hænderne sammen ''Så ville jeg dumpe dem'' og tager en tår kaffe og retter så sig selv, ''nej, jeg ville råde vedkommende til at holde op med det.''

… hvis du vågnede op en dag, og alt dit tøj var af latex?
''Så ville jeg købe noget nyt'' Hvis du ikke havde tid til at købe tøj om morgen? ''Så vil jeg tage mit latex-jakkesæt på, så jeg kunne være endnu mere swag'' siger han og nævner: ''Nu er jeg løbet tør for kaffe!''

… hvis du havde én dag tilbage at leve i?
Han kigger lidt undrende ''Ja, det ved jeg ikke, købe en hvid sportsvogn, og køre stærkt''. Er der ikke andet du kunne finde på at lave? ''Jo, atombombe Sverige!'' Siger han mens vi griner og tilføjer: ''Jeg vil slå nogle ihjel!'' Ursula og jeg har i hvert fald ikke planer om, at være i nærheden når dette sker.

Hvad vil du helst have et års forbrug af ? Ursula og jeg havde allerede et bud på svaret (kaffe) ''Kaffe!'' svarer han med det samme.


- Louise & Ursula

Ingen kommentarer: