søndag den 21. september 2014

UGENS HG'ER: CASPER 2.Y

Denne uge havde jeg fornøjelsen af at interviewe Casper fra 2.y som er kreativt menneske som blandt andet tror på at livet handler om at være glad - og det må man sige at han også er! Læs videre og lær ham meget bedre at kende..

Det er en solrig dag da jeg interviewer en glad og afslappet Casper udenfor på den spanske trappe, så allerede inden jeg starter interviewet får jeg en fornemmelse af at det her nok skal gå godt!

Hvad laver i her i AT ugen?

Vi har fysik og historie...

Det lyder fandme spændende...

Det er ikke så sexet men altså vi kommer igennem!

Hvad er overemnet så?

Det er datering og Danmarks oldtid!

Det var da godt nok tørt...


Er det hårdt at starte i 2.g?

JA! Overraskende for jeg havde sådan, jeg syntes egentlig at 1.g var sådan fint nok, folk overdriver bare.. Så jeg tænkte også at 2.g ville blive fint nok, men det er mega hårdt åbenbart.. Jeg ved ikke om det bare var en hård start eller det bliver ved? Man skal ogs' bare ind i en rytme ik?

Hvad vil du efter gymnasiet?

Altså først vil jeg gerne ud at rejse.

Hvorhen?

Bare ud sådan, jeg ved ikke lige hvor, men uden særlig mange penge, bare finde ud af hvor jeg skal hen efterhånden. Og så kunne jeg godt tænke mig at læse videre, måske noget antropologi, men det er jeg slet ikke sikker på!

Hvad er din holdning til pizza?


Til pizza?

Til pizza. 

Altså det er lækkert!

Så er du en stor pizza-elsker? (alle holder vejret)

Det var da et godt spørgsmål.. Hvem kan ikke lide pizza? Jeg er ikke kæmpe fan - det går op for ham at han skal passe på med at fornærme pizza - men kan godt lide det.

Hvad er din sjoveste historie fra en druktur?

Jeg var på efterskole og så holdte vi så noget fest bagefter, og så klokken hvad..midt om natten er der nogen af drengene der tænker "vi skal i nøgenspa", for der er et spa, de er ret rige dem fra efterskolen og så der mig, så de beslutter at vi skal i nøgenspa og så tænker de at vi da skal have nogen piger med. Det gjorde vi ikke! Så det endte med at vi sad 3 drenge nøgne i den der spa med en dp hver.. Det var meget skægt men det var ikke øhm.. altså der kom 2 piger senere, så det var lidt vellykket ;)


Hvad er din største frygt?

Shit! At være ligegyldig tror jeg. Du ved at man ikke gør nogen forskel overhovedet, for det ville være sådan super nederen...

Augustus fra TFIOS anyone?

Hvis du kunne lave en ændring på skolen?

Jeg ville have mere kreativitet ind i fagene, så der ligesom var plads til folk der lærer på forskellige måder. Selvom jeg faktisk syntes at de er forholdsvis gode til det, så kan det jo altid forbedres!

Er du single?

Nej!

Og da hun ikke går på skolen, kan han ikke spørge hende til galla men...

Har du så stadig tænkt dig at spørge én til galla?

Ja selvfølgelig! Jeg har været praktisk og spurgt Natasha fra min klasse :)

Er du et musikmenneske?

JA! Jeg ville rigtig gerne kunne spille musik, men det kan jeg ikke rigtigt.. altså jeg kan spille "Smoke on the water" på guitar, det der helt basic. Jeg kan godt lide musik, og hører i det hele taget meget blandet. Det er typisk alt efter humøret, men hvis jeg ligesom har tid og plads til det kan jeg godt tænke mig at sidde og høre musik hvor man sådan kan tænke lidt over det, hvor der er en dybere mening med det.. altså ikke bare Basim til Eurovision - no offense Basim!

Hvad taler vi så om genremæssigt?

Jeg havde en periode, hvor jeg hørte meget Hip Hop - det gør jeg stadig - men jeg hører en masse andet, både dansk og udenlandsk.

Hvilken sang beskriver dig?

Jeg sad og lavede lektier mens fjernsynet kørte i baggrunden og så hørte jeg et cover i "Toppen af poppen" hvor det er Wafande der synger et Barbara Moleko nummer der hedder "Lykken er", det var sådan at jeg sad fordybet i noget andet og da jeg hørte nummeret kiggede jeg op og først væk igen da det var færdigt. Der var ligesom et eller andet i lyden og teksten der bare passede til mig!

Hvis du skulle have en superkræft..?

Altså jeg har jo mange superkræfter sådan generelt... Men shit! Nej, jeg ville kunne lave flere superkræfter til mig selv og give folk superkræfter, det kunne være ret sejt!

Hvad ville du gøre hvis du havde en time tilbage at leve i?

Så tror jeg at jeg ville lave et eller andet - fysisk - som skrive et eller andet, og det så ville det også ligesom være en afsked til dem jeg kendte, samtiddigt med at man kunne efterlade et spor på verdenen."

Hvilken scorereplik havde du stemt på?

Der var jo mange bud fra min klasse.. Jeg ved ikke om det kun er y'ere der bruger scorereplikker? (Det kunne næsten se sådan ud) Men jeg syntes at Adam Lass fra 2.y har en meget direkte scorereplik, så det er den jeg har stemt på!

Meningen med livet?

Det er at have det godt i længst tid af gangen - være glad i længst tid - fordi jeg tænkte over det og så var jeg sådan at uanset hvor trist man er så kan man altid komme til at grine over et eller andet, helt instinktivt - det er vel en menneskelig egenskab at du ikke kan lade vær - så derfor må det ligesom handle om at være glad for det kan ikke undertrykkes. Det er jo ikke sådan at man bare skal droppe ud af skolen og have det sjovt for så har du det jo godt i en kort periode og så har du det ikke så godt senere, så det handler jo om at du nogengange må gøre nogen sure ting for at få det godt på længere sigt.

- Sarah

Ingen kommentarer: