søndag den 28. september 2014

Ugens HG´er: Nanna

Nanna Brændholdt Nielsen - Ugens HG´er

Nanna Brændholdt Nielsen 2.v

Daggamle skægstubbe, yndlings dyr: en ged! Ja, der er ikke nogen tvivl om, at vi har med en HG´er at gøre :)

Jeg har aftalt et møde med ugens HG´er, Nanna Brændholdt Nielsen, tirsdag i spisepausen. Hun ankommer og interviewet er igang! Nanna vil beskrive sig selv som: mærkelig, åben og venlig. Hun har ikke nogen scorereplik, for hun synes, det er lidt kikset og akavet.

KASLAAM! Og spørgsmålene er i gang!

Hvad vil du efter gymnasiet?

Jeg vil søge ind på Dansk designskole DKDS, på møbel- og rumlinjen. Jeg vil gerne designe møbler. Det synes jeg er fedt!
Men først vil jeg holde et sabbatår, hvor jeg tager på et højskoleophold om design. Så jeg kan lære noget! Det er svært at komme ind på designskolen, så man bliver nødt til at have et projekt omkring design. Og så vil jeg selvfølgelig arbejde i mit sabbatår!

Hvilken linje går du på? Hvorfor?
Naturgeografi-samfundsfagslinjen. Da jeg faldt over den, syntes jeg det lød ret spændende. Man havde ikke så meget sprog, og jeg syntes at alle de andre linjer havde engelsk på A-niveau. Det er ikke lige mig.

Jeg nærstuderer Nannas madpakke og ser at hun har en mad med pesto, mozzarella og tomat. Det giver mig en ide til et nyt spørgsmål:  

Livret?
Tomatsalat!
Og det er næsten lige præcis, det hun sidder og spiser!


Hvad med din yndlings drengetype?
Svaghed for skæg. Daggamle skægstubbe, hvor det ikke lige er blevet taget fornyligt. Kreative drenge, musik, kunst osv. Ikke bogorme!
Ja, drenge! Så ved I, hvordan I skal score Nanna: Lad være med at barbere jer (kun en gang i mellem), vær lidt kreative og server noget tomatsalat!

Galla, galla, galla! Det er vist det eneste som kører i HG´ernes hoveder. Mon det ikke også gør det i Nannas?
Glæder du dig til Galla?
Ja, jeg glæder mig meget! Jeg var ikke med sidste år, så det bliver sjovt at se, hvordan det er!

Har du fået en partner?
Nej....
Hun er stadig ledig! Og en anden god nyhed: Nanna er faktisk single!

Er du god til Lanciers?
Altså indtil videre har jeg kun danset drengrollen, så jeg kejter lidt nok rundt! (Griner)

Jeg giver, meget generøst, Nanna en mulighed, for at tænke på hvad hun ville gøre, hvis hun kun havde en time tilbage at leve i og faktisk har hun hurtigt et svar klar: 

Tja... Jeg kan jo nok ikke nå at holde fest, men jeg vil i hvert fald prøve på at samle så mennesker som muligt!

Da jeg har observeret Nanna grundigt inden dette interview, ved jeg at hun har været på Samsø i sin AT - uge. Men hvorfor og hvad hun lavede er ikke kommet mig for øre: 

Det er jo sådan at Samsø stort set er selvforsynende, og nu prøver de også at være fossilfri. Altså at være uden benzin, kul osv. Så vores emne var om den "model" de bruger til at være så bæredygtige. Vi kaldte den: Samsømodellen.

Det lyder faktisk ret spændende! Men det får mig til at tænke på om 2. g er et hårdt skoleår:

Ja, der er mange lektier og mange, meget lange dage. Men når vi endelig når til fredag, så kan man godt klare en uge mere!

Hvis du havde superkræfter, hvilke skulle det så være?
Jeg ville gerne kunne gøre mig usynlig! Så kunne man bare forsvinde i akavede situationer!

Ja, det kunne være ret smart!

Hvilke 3 ting kunne du ikke leve uden?
Musik, mennesker, god mad!

Hvad slags musik kan du godt lide?
Rock, indie rock, alternativ rock. Jeg er begyndt at høre lidt elektronisk.

Jeg runder interviewet af med nogle lidt formelle spørgsmål:

Læser du HG-bloggen?
Ja, når det lige popper op på facebook. Men det er ikke noget, jeg søger efter.

Ja tak! Den information skal lige sluges! Jeg smiler anstrengt og stiller tvunget det sidste spørgsmål:

Hvad vil du sige til HG-bloggens læsere?

Fedt, at I har valgt HG!!

Der kan vi blive enige! Vi ses i næste uge til en frisk 3.g dreng!


- Maria

Ingen kommentarer: