onsdag den 23. april 2014

Det er god stil HG

Den gode stil har hele tiden været der. Problemet ligger i at der måske er nogle blogfolk, som er lidt sløve til at sætte fokus på den! På tide kommer her en splinterny artikel om en veltrænet fyr, en tidligere svømmer, fra den ældste idrætsklasse på skolen- læs her om Rasmus Nyeland fra 3.z.

På en overskyet dag for nylig fik jeg lov at interviewe min kære klassekammerat: Mellem 1. - og 2. modul i 10-pausen da vi ventede på at komme ind i Filmkælderen havde vi lige tid til nogle lynspørgsmål.

Inspiration og købsvaner
Rasmus fortæller at han får sin inspiration fra både personer i film han ser, samt musikere han lytter til... "måske lidt ligesom alle andre også gør ubevidst," udtaler han.
Det kan du vel have ret i- og hvad så med køb af tøj? Hvor handler du ind? 
"Mest inde på nettet." Er det så Asos? "Asos... det er sådan meget forskelligt... Asos og så Storm. Der er ikke sådan en bestemt hjemmeside jeg går ind på, for det veksler meget."

Tanker om tøj
Jeg tager jo bare noget tøj på om morgenen, men med din sædvanlige sammensatte stil, skulle man næsten tro at du havde gjort dig tanker bag...?
"Ja, jeg tænker meget over hvad jeg tager på. Og så igen er det ikke altid, før jeg tager i skole til hverdag, at jeg har gjort mig overvejelser omkring mit tøj. Men engang imellem kan jeg meget godt lide lige at dresse op." Er det så dig selv eller din kæreste, som bestemmer stilen? "Ej det er fandme mig. Det skal hun ikke bestemme," siger han og griner.
Der er en del, som ønsker at udtrykke noget gennem deres stil- f.eks. at de er meget afslappede, mens andre provokerer lidt ved at gå i anderledes tøj. Med fitnesstrenden, synes jeg også, at der er kommet mange med meget stramme T-shirts og sweatere til, så man kan se deres muskler. Hvad siger du til det? Hvad vil du med din stil?
"Jeg går ikke så meget op i det med det stramme tøj. Og en speciel stil, som skal udtrykke noget føler jeg heller ikke jeg har. Det er nok mest bare, hvad jeg selv synes er fedt at gå i. Man er jo aldrig helt ligeglad med, hvad andre tænker om en, men alligevel føler jeg ikke at måden hvorpå andre ser på mig og mit tøj ikke er det, der er det vigtigste."

Rasmus' armbåndsur af mærket Lorus
Mandesmykker
Jeg kan se at du har ur på- det er næsten et smykke at have ur, for det har ikke udelukkende en praktisk funktion, tror jeg. Hvad mener du om mandesmykker? (halskæder, armbånd etc.) Må mænd have smykker?
"Altså, der er nogle, der godt kan have ringe og halskæder på, men så skal de også gå all in med guldkæder og være 100 % dedikerede ligesom Kanye West eller sådan noget, for så kan det være meget sejt. Ellers ser det sgu for kikset ud, hvis ikke det er lidt hip-hop-inspireret," mener Rasmus. Han tænker selv at han er lidt med på hip-hop-stilen, og vil helst ikke sammenlignes med en hipster.
"Men jeg ved ikke," siger han, "alt det med stil- så længe man selv har det er nice med det man har på, så er det sgu i orden."
Har du penispiercing- det er vel også et smykke?
"Nej jeg har ikke!," udbryder han.

Stilen nu
Hvilke underbukser har du på i dag?
"Jeg tror det er Calvin Klein-underbukser. Nej de er faktisk fra H&M," siger han efter at have tjekket.
   
OUTDOOR SPRING STYLE:
Noir-trøje fra Stormfashion.dk,
underbukser fra  H&M (ikke synlige),
sorte bukser, Givenchy T-shirt
og skoletaske fra New York
Nå da- og hvad med de sorte bukser?
Det var nogle jeg købte i Odense engang for lang tid siden, og jeg synes de sidder pissefedt, men jeg kan ikke lige huske hvad mærket er... kan du se det?" Så sker der noget jeg længe har drømt om, idet jeg får jeg lov til at stikke hånden ned i Rasmus' bukser bagfra. Desværre er mærket ikke lige til at finde. "Du skal bare længere ind," siger han, men selvom jeg har lyst, tænker jeg at det måske ikke går lige her nede ved Filmkælderen. Desværre. Vi kan bare sige du har sorte bukser på. Det synes læserne sikkert er fint. "Okay, sorte bukser," nikker han alvorligt.
  
Sko af mærket Jordan

Sko og T-shirt. Hvad har du på der?
"Jeg har - selvfølgelig - Jordans på fødderne. Og så en Givenchy-T-shirt på overkroppen."
Javel ja. Og så her til sidst på falderebet- kan du lide at shoppe?
"Jeg kan godt lide at shoppe. Faktisk elsker jeg det. Er helt pjattet med det, he he."

Så begynder timen (vi skal se 'Oh Brother Where Are Thou' i Oldkundskab) og bloggen forladerRasmus Nyeland fra 3.z for denne gang.
Tak for forårsinterview,
Marco

Ingen kommentarer: