mandag den 3. februar 2014

Tips til den fattige HG'er

 Er det først på måneden og lommerne er stadig tomme? Frygt ikke! HG-bloggen vil lære dig, at du sagtens kan have det sjovt uden at spandere alle dine surt sparede lommepenge!

Åh-åh!
Du har brugt al din løn på nye smarte klude, men nu har du intet sted at hænge dit tøj, for skabet er helt fyldt op! Du har heller ingen penge til at købe et større skab! Alt i alt en kæmpe katastrofe; Nu ender alt dit smarte designer-tøj i krøllede bunker på gulvet!


"Hvad skal jeg dog gøre?!" Spørger du dig selv mens du river dig i håret...

-Bare rolig, jeg har en idé: Et hjemmelavet tøjstativ!




Dette gjorde jeg: Det er virkelig ikke særlig svært. Jeg tog ud i skoven og fandt en gren jeg syntes passede godt til formålet. (Det er vigtigt at grenen ikke er for tyk, ellers kan bøjlerne ikke hænge derpå) Jeg savede grenen til, da jeg kom hjem, vaskede jord og snavs væk og lod den tørre.  Så bankede jeg nogle søm i loftet, tog en snor og snoede den et par gange for at få det til at holde lidt bedre og bandt grenen op i begge ender. Nu ved jeg godt, at det ikke er alle, der har bjælker i loftet og lige kan hamre et par søm ind, og måske vil man godt have noget til at bære der er lidt mere holdbart end snor. Så er det en god idé at bruge kæder og kroge i stedet for, men så kan det altså også godt være at du skal have lidt hjælp af din handy mor eller far, medmindre du selv har mega meget styr på det der med at hænge ting op. Man kan også male grenen, hvis man synes det er flot, bare husk at det skal være noget maling der dur til træ.

Så, problemet er løst! Du er ikke blevet en krone fattigere og nu har du plads til at hænge alle de nystrøgne skjorter fint på rad og række! Heldige dig!


Amanda

Ingen kommentarer: