onsdag den 19. februar 2014

Ugens HG'er x 4!

I dag er bloggens vinterferie slut og vi skyder en ny omgang artikler i gang. Det første indlæg er stort og flot og handler om 4 smukke, søde og sjove piger fra 3.v.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
---Fra venstre: Amanda, Mie, Freja og Lulu---
Vi står i entreen mellem lokale 40 og 41 og småsludrer. De 4 piger er gået med til at deltage i et kort eksklusivt interview i spisefrikvarteret med bloggens udsending, og de er selvsikrer og knivskarpe. Jeg erfarer hurtigt at man må være hurtig og rap i replikken, hvis man skal være med i deres rivende talestrøm og mere eller mindre spontane og umotiverede, men skægge latteranfald. 

En åben civiltilstand
Jeg tænder for recorderen. "Spændende!", udbryder Mie, og kommer derved med interviewets første replik.
Så kaster jeg mig ud i dristigt at spørge om hvorvidt de har kæreste på eller ej?
"Janej", siger de i munden på hinanden.
"Freja og Mie er singler, mens Amanda og Lulu har kærester", forklarer Freja.
"Men det er jo ikke, fordi vi ikke er åbne for andre muligheder", bryder Lulu bestemt ind.
"VI ER ÅBNE FOR ANDRE MULIGHEDER", nærmest råber Amanda ind i mikrofonen, så det hviner i højtaleren, da jeg senere hører optagelsen, "Vi er til åbne forhold... med hinanden!", uddyber hun grinende. Det må jeg nok sige.
'Er I så sådan nogle, som kommer til festerne?'
"JA!", siger de og Lulu og Amanda fortæller at de også er med i festudvalget.
"Altså jeg var nok mere en aktiv bruger af festerne i 1.- og 2.g, men jeg er stået lidt af i 3.", indrømmer Freja dog, men de andre siger at hun stadig kommer af og til.

Ædedolke og rigtig gode veninder
'Og I 4 er så tydeligvis rigtig gode veninder?'
"Ja, helt klart!"
Jeg hentyder diskret til den mulighed at der ellers kunne være en opdeling i den lille gruppe, siden Amanda og Lulu har kærester og engagerer sig i festerne, mens Mie og Freja er mere de forsigtige typer...
"High five!", råber Lulu straks og stikker Amanda klør 5, der rutineret returnerer den med et ordentligt klask og et kast med hoved. "Jaer, men det er nok sådan det hænger sammen", siger hun drævent.
"Det er lidt ligesom de der teenagefilm, hvor der altid er to, som er seje og får gode karakterer og er pænest." siger Lulu.
"Og så er der så os andre, som følger med bagved. Vi er bare lidt fyld." siger Mie og de andre griner. 

'Apropos fyld, hvad er jeres livretter så? Har I noget I fortr...', jeg når ikke længere, før jeg afbryde:
"SHAWARMA!" skråler Lulu. Hurtigt bliver de dog alligevel enige om at spaghetti med kødsovs må være det allerbedste. Selvom Mie engang spiste 10 rugbrødsmadder på en dag.
Men ligemeget hvad, så er disse kvinder fuldstændig ligeglade med deres vægt. Eller... De trækker lidt på det.
"Altså jeg gør i hvert fald ikke." siger Lulu.
"Men det er også, fordi du er tyndfed," mener Amanda, "og hvis man sprætter Lulus mave op, så vil det bare vælte ud med fedt i stedet for blod." Nåda.

Drengepræferencer
Jeg springer til det mest interessante: 'Hvad kendetegner den perfekte mand?'
"Ej jeg siger Leonardo DiCaprio" kommer det fra Freja.
"Han skal bare være kærlig. Det er det vigtigste.", oplyser Amanda som de eneste kriterier.
"Jeg er faktisk ikke særlig kræsen." ubryder Lulu, "Jeg hopper sgu på det meste." 
'Betyder udseendet meget, synes I?'
"I starten, tror jeg. Det er det man bliver tiltrukket af," siger Mie eftertænksomt, "Men jeg tror aldrig helt man kan vide, hvad der sker og om man er til en bestemt type." 

Motto, fremtidsdrømme og toiletbesøg
Til spørgsmålet om hvorvidt pigerne har et motto i livet, fortæller de at det enten må være 'V for venner', 'Det skal sgu nok gå' eller 'Du ser godt ud i dag.', for det er vigtigt at kunne sige pyt og holde af sig selv. 
Men hvad skal der så ske til sommer? Pigerne bliver hvert fald ikke sammen, for efter gymnasiet vil Freja og Mie ud og rejse, Lulu vil lære fransk ordentligt og Amanda skal læse til læge.

Da vi skal tage et billede af dem finder de straks på at klemme sig sammen ude på toilettet og posere og så er pausen slut, så vi skilles og vender tilbage til noget af det mere trivielle faglige skolearbejde.

HG-bloggen siger tusind tak til de fire fantastiske piger for at de havde lyst til at medvirke i denne særudgave af 'Ugens HG'er'. Vi ses i næste uge!

Marco

Ingen kommentarer: