fredag den 28. februar 2014

Morgensamling ved 1.a


Vi startede som så ofte før med Kronborgvalsen, hvor der blev sunget og stampet godt igennem. Så blev vi introduceret til et helt nyt koncept - Et morgensamlingsudvalg! Det er nu fem af skolens elever der vil stå for administration af morgensamlingerne, så hvis i har nogle indput til kommende morgensamlinger så er det altså Alma Tjalve, Frederik Tjalve, Ruben Schiller, Klara Kadziola eller Emilia Achilles, i skal kontakte.

Så blev "den hemmelige stol" udtrukket og det var  Julie der vandt en 'dagens ret'. Endnu en god grund til at møde om til morgensamlingerne - hvis du er heldig kan du vinde gratis mad!

Kristian takkede gæsterne fra Great Valley, og SÅ blev det ligepludseligt alvorligt! For nu skulle der pludselig snakkes om HASH - åh-åh! Men vent! Kristians budskab var at hash ikke skulle være et tabu! Altså han mener ikke at du bare skal ryge løs, hvis det er det, du tror. Han mener, at hvis du er en af dem der kan lide at ryge løs, eller hvis du kender nogle der betegner det som deres "fritidsinteresse", så skal du altså snakke om det. Bare med nogen, ligemeget hvem! Din mor, din dansklære, din søster, din studivejleder, din hund... bare en eller anden, så vi kan komme det her problem til livs. Det var sådan i store hele Kristians budskab.

Operation dagsværk  havde en god nyhed! Vi tjente 53541 kr. ved sidste Operation dagsværk-dag!!

Ole Jelby og alle os andre sagde farvel til Carolina som har hjulpet til i spansk, og som vi kommer til at savne rigtig meget! Alle jer tyskere og franskmænd, i ved nok ikke hvem jeg taler om, men det er altså jeres egen skyld...

(trommehvirvel) Trommestudiekredsen havde et vigtigt budskab! - Meld jer til! De har brug for jer. rigtig RIGTIG meget! Og i bestemmer næsten helt selv, hvad og hvordan i skal slå på de trommer. Så har du lidt damp, eller er du et musikalsk geni, hvorfor så ikke prøve trommestudiekredesen? Nå jo, de har også kaffe og kage...

Frikvatersudvalget havde noget at sige om en (bord)foboldfinale og en kat:
Onsdag er der kvartfinale og torsdag er der semifinale. Det hele rundes af med den store finale i festsalen på scenen med webcam og skærm, det sendes altså LIVE, så alle kan følge med, også jer på de bagerste rækker!
Tirsdag skal der slås katten af tønden ude i gården! Puha, vi for et travl uge!

Nå ja, og der er kun en uge til fastelavnsfesten og i skal bare komme, bare fordi det er "Go' stil HG" lød det fra festudvalget. Så, jeg tør i hvert fald ikke rigtig at lade være...

Og så var vi snart ved at være til vejs ende ved den længste morgensamling jeg nogensinde har været vidne til, men vi skulle lige have 1.a underholdning med først! De havde været meget kreative, så det var stopdans der stod på skemaet. Godt nok gik næsten hele salen (måske ikke så GO' stil HG?) men jeg og en håndfuld andre blev. Jeg indrømmer gerne at jeg ikke kunne klare presset, konkurrencen var simpelthen for hård, så jeg røg ud og jeg ved faktisk ikke hvem der vandt?! Men i hvert fald, stort tillykke til den heldige vinder! Jeg er sikker på at du dansede rigtig godt (og længe)!
Jeg giver 1.a 3 stjerner, og så lige en ekstra, bare fordi jeg kan og fordi at de i virkeligheden fortjente seks stjerner, da det kunne have været den fedeste morgensamling EVER, hvis alle var blevet og danset. Derfor giver jeg også alle der blev, en ekstra gylden stjerne, så resten kan gå og være misundelige, og måske endda have lyst til at være med næste gang der skal danses til en morgensamling. For det kunne være AWESOME!

1 kommentar:

Emilie Unmack Rygaard sagde ...

Alexander Pil Henriksen vandt et gavekort på 50,- til kantinen :-)
- Jeg ved ikke lige hvilken klasse han går i :-P

Emilie 1.A