lørdag den 1. februar 2014

Det' god stil HG! Sigrid 1.z

I denne uge har du mulighed for at læse om en HG-elev med en meget udpræget og unik tøjstil. Faktisk så unik, at ingen andre kan gå i det samme tøj. Sigrid Haugland fra 1.Z designer det nemlig selv.

Storsmilende og med et fast blik fortæller Sigrid om sin tøjstil. Hun går i dag (fredag) i brune støvler, har sorte Cheap Monday-bukser på, og bærer en sort top indenunder en grå og sort hjemmesyet jakke. Desuden har hun et blåt genbrugshalstørklæde om halsen.
"En hjemmesyet jakke!", udbryder jeg forundret, "Hvordan skal det forstås?".
Hun forklarer: "Derhjemme tegner jeg selv det tøj, jeg har lyst til at gå i, hvorefter min mor syer det for mig. Det har jeg gjort helt siden jeg var lille."

Tøjdesigner senerehen?
Sigrid har dog ingen ambitioner om at blive designer, når hun bliver stor, og betragter det mere som en fritidsbeskæftigelse at tegne sig eget tøj. Hun henter sin inspiration fra folk, hun ser på gaden, fra butikker og fra blade, hvorefter hun tager hjem med en god idé og finder ud af, hvordan hun kan gøre et par bukser eller en skjorte endnu flottere.
Tit og ofte tager hun i genbrugsbutikker og køber billige beklædningsgenstande, for at sy det om med sin mor og sætte det sammen på en ny måde.

Det blå genbrugshalstørklæde og den hjemmesyede jakke,
hvor de sorte ærmer og den grå vest er sat sammen, så
de sammen får et nyt og anderledes præg.
Meningen med tøjet
Jeg synes, det hele lyder sejt, og drister mig til at spørge, om Sigrid vil udtrykke noget særligt med sit tøj, og hvilke kriterier hun vælger sit tøj ud fra.
"Min tøjstil er nok lidt alternativ", svarer hun,"men jeg gør mig ikke rigtig nogen tanker om, hvilket udtryk jeg skaber udadtil gennem mit tøj. I virkeligheden tager jeg bare det tøj på, som bedst afspejler mit humør. Og det er meget vigtigt, at jeg har det fysisk godt i det, for tøjet skal være behageligt at have på."
Alligevel skifter hun tit til joggingbukser, når hun kommer hjem.
"Det kan være rart at tage noget fuldstændig afslappet på."

De sorte cheap monday bukser og
de brune sko matcher fint hinanden.



Lidt over standardmængden
"Hvor meget tøj har du egentlig derhjemme?", spørger jeg, "Vil du vurdere det til mere end gennemsnittet?"
"Altså jeg har ikke et helt walk-in-closet, men alligevel har jeg nok lidt mere tøj end standardpigen, tror jeg. Tidligere arvede jeg meget tøj fra min søster, som jeg kunne gøre med hvad jeg ville, men efterhånden har vi jo fået samme størrelse, så nu må jeg ud at købe tøjet selv."




Hår og råd
Man kommer ikke udenom Sigrids særligt flotte hår. Det er 5 år siden, hun valgte at gå ind til en frisør for at få det klippet. I virkeligheden har hun lysebrunt hår, men hun får det farvet lysere.
Til resten af HG: ligesom det gælder for det tøj, hun selv går i, mener hun, at det vigtigste er at føle efter, hvordan man befinder sig i sit tøj. Dernæst kommer, hvordan andre folk ser på en.

Det lyder jo ganske rigtig fornuftigt.

Blogredaktionen takker Sigrid mange gange for hendes medvirken i "Det' god stil HG!"


Marco 



Ingen kommentarer: