torsdag den 9. januar 2014

Det er god stil...

Mia Azzopardi!

Efter forespørgsel fra tusindvis af modehungrende HG'er har vi her på HG-bloggen valgt at lave en modeserie hvor vi udspørger jer, smarte HG'er, om jeres bedste stil-tips... Så hold godt fast, for her kommer allerførste udgave af denne fabelagtige modeserie!

For vores første blogindlæg om mode og god stil tog  jeg en lille snak med Mia Azzopardi fra 2.t. Her fortæller hun om sin stil, hvor hun finder sin inspiration fra, hendes stilikon og meget mere!


 "I dag skal jeg bare være lidt afslappet" starter Mia med at sige, da jeg spørger hende, om hun kan fortælle mig lidt om hendes valg at tøj for denne dag. Hun har en heldragt på fra American Apparel, en sort T-shirt, som faktisk er hendes venindes, og en sweater hun har vendt på vrangen for at skjule et print af Minnie Mouse som hun ikke synes er så pænt. Så næste gang du har spildt på yndlingstrøjen og pletten bare ikke vil gå af, så vender du den bare om og så er den næsten så god som ny! Og når du så har spildt både på yderiden og indersiden, så låner du bare din venindes tøj! Mange tak Mia, det var to fantastiske tips og noget fattige HG'er kan spare en masse penge på!



Noget andet vi kan lære fra Mia er vigtigheden af Accessories, for det er noget Mia har styr på, se bare her!


Et sort Casio ur som mia aldrig tager af, samt en ring fra Camilla Urban, der hedder "Morgendug"


Hvis der er nogen der har hold øje med Mia når hun suser forbi på HG's gange, eller når hun hvirvler rundt på dansegulvet til festerne, så har man også lagt mærke til det der sidder på hendes fødder, for Mia er helt sikkert Skolens Dronning af Fabelagtige Sneakers!




Sneakers af mærket "Nike" af modellen "The Glove"

Det fjerde modetip vi kan lære af Mia er altså, at fede sko altid kan pifte ens outfit op!

-Hvordan vil du beskrive din egen stil?
Jeg vil beskrive min stil som meget mig, jeg har bare det på som jeg har lyst til at have på, og som jeg synes er nice og helst noget hvor jeg ikke føler at jeg går og ligner en kopi af alle andre. 

-Hvor får du inspiration fra til din stil?
Det kunne være vildt nice at sige, at jeg læser mange modeblade, men det gør jeg altså ikke. Det er sgu' for dyrt. Men jeg får rigtige meget inspiration fra af følge mine yndlingsforretninger på Instagram, og så mixer de jo deres tøj og så prøver jeg mig frem med mine egne ting. Og så ser jeg bare hvad folk har på fra gaden og spørger gerne hvis der er noget jeg synes ser mega fedt ud. 

-Har du nogle stilikoner?
Jeg elsker...det er lidt pinligt...jeg elsker Miley Cyrus. Jeg synes hun er for grinern. Og så alt der er sådan retro, oldschool. Jeg kan godt lide at se 90'er film. Der kunne jeg have det hele på. Men jeg tror ikke jeg har et specifikt stilikon. Men Miley Cyrus, hun topper! 

-Hvad er dit bedste modetip? 
At være ligeglad med hvad de andre skal tænke og bare have det på man gerne vil have på! 

Vi siger mange tak til Mia, for om hun vil det eller ej, er hun så ikke vores alle sammens lille modeikon? Det tror jeg vist nok!
   





Amanda 

Ingen kommentarer: