torsdag den 23. januar 2014

Ugens HG'er x 2

Jakob og Simon


Kl. 1 om natten, siddende klemt sammen i et par køjesenge på Arrenakke, havde jeg fornøjelsen af at interviewe de 2 friske fyre Jakob Bütow og Simon Boye fra 1.x

Jeg lagde ud med et par enkle spørgsmål, imens Simon gav sig til at massere Jakobs fødder…

Hvorfor valgte i HG?

Jakob: For mig var det rimelig oplagt, da jeg for det første bor næsten lige ved siden af og så kendte jeg flere der skulle hertil. 

Simon: Altså, faktisk valgte jeg EG, så havde ikke rigtigt andet valg… Men jeg er glad for at gå her nu!

Hvad vil i efter gymnasiet?

Jakob: Jeg har tænkt over at tage et sabbatår. Mine bedsteforældre bor i Spanien, så jeg havde tænkt mig at bo hos dem i et års tid og så lære noget spansk samtidigt. 

Simon: Jeg kunne også godt tænke mig at tage til udlandet, men det skulle være noget mere fast. Det kunne være fedt at bo i USA, så ville jeg nok også studerer derovre, til hvad er jeg ikke helt sikker på endnu, men det bliver sandsynlighvis noget medicin eller en læreruddannelse. 



Jakobs crazy lægge!

Hvad laver i i fritiden?

Jakob: Jeg spiller fodbold og styrketræner - jeg har jo nogle lægge der skal trænes! Jeg siger dig min mors lægge er mega crazy, det må ligge i generne!

Simon: Øhm… Jeg ser tv, spiller Fifa. Har sku' ikke rigtigt noget liv, haha. Nej, jeg spiller også en del badminton og laver selvfølgelig lektier!

Hvad for en smoothie lyder virkelig god lige nu?

Jakob lever meget sundt, og elsker smoothies, så dette spørgsmål er specielt rettet mod ham.

Jakob: Okay, nu skal du høre! Det skal være en med jordbær, vanilje yougurt og så et squeeze sød - et squeeze sød, siger jeg en anelse spørgende - ja du ved sødemidlet! Og så selvfølgelig et kirsebær på toppen!

Simon: Nu, drikker jeg sjældent smoothie, men jeg kunne virkelig godt en milkshake fra Madonna. 

Nu er vi alle blevet helt lækkersultne, men vi fortsætter ufortrødent til de lidt mere personlige spørgsmål.

Har i en kæreste?

Jakob: Altså, jeg elsker virkelig min mor... hun er bare kær. (Det var i hvertfald undvigende)

Simon: Nej, jeg er single (wink, wink). Men Jakobs mor er virkelig sød!

Hvordan er jeres drømmepige så?

Jakob: Altså hun skal have noget mellem ørerne, og ikke bare hår (Ja..), men uden at være klogere end mig - Simon tilføjer at der ikke skal så meget til - Kroppen er altså bare en bonus, men det skal selvfølgelig være en jeg er tiltrukket af!

Simon klapper Jakob let på låret, og siger at hun bare skal være som Jakob. Han griner og understreger at det var en joke.

Simon: Hun skal have to øjne og hår på hovedet det er sikkert - Det var høje krav, Simon - Altså jeg ved i hvertfald, når det ikke er hende!

Hvad er jeres bedste scoretrick?

Jakob: Skal jeg være helt ærlig så bruger jeg ikke scoretricks, jeg syntes bare at det er vigtigt at være sig selv. 

Simon: Jeg har ikke nogen scoretricks, jeg kan bare godt lide damer ;)



Yndlingsmusik?

Jakob: Eminem, One Direction og så selvfølgelig Tracy Chapmann, hende elsker jeg!

Simon: Ja, hende Tracy er altså god! Men så også One direction. 

Er det ikke også noget om at i skal til 1D koncert sammen?

Simon: jo… men det bedste er jo at vi kommer til at blive omringet af en masse piger ;)

Jakob: Men du ved jo ikke hvordan man laver dem, Simon?!

Denne kommentar bliver efterfulgt af et meget bebrejdende blik fra Simon og et fjoget smil fra Jakob.

Nå, team Edward eller team Jacob? :)

Jakob: Hvem fanden er det?!

Simon: Edward er klart sejest, Jacob er jo en f*cking hund! Jeg kan virkelig ikke se hvorfor han hele tiden skal tage den t-shirt af?

Derefter bliver de utallige kyssescener i den 4'er twilight film diskuteret meget intenst blandt den lille gruppe der har samlet sig.

Hvad ville i gøre hvis i havde 5 minutter tilbage at leve i?

Jakob: Være sammen med min dejlige mor!

Simon: Æde en masse kage, haha. Ej, tror at man ville gå lidt i panik, hvis det skete. 

Jeg siger mange tak til de 2 skønne drenge, og vi begiver os alle videre mod et nybegyndt spil twister.

Så for at vinde de to drenges hjerter skal man altså, kunne lide kage, 1D og Jakobs mor. Det burde ikke være det sværeste, men håber at i nu har lært to af HG's mange personligheder lidt bedre at kende :)


Sarah



Ingen kommentarer: