lørdag den 25. januar 2014

Det God Stil HG Episode 3

Emilia Achilles Åttingsberg!

Mød Biotekker Emilia fra 3.x, en af HGs ukronede dronninger af genbrug og farver! Velkommen til  denne episodes rejse gennem HG'ernes gardarobe.


Cardiganen er fra genbrug og bukserne er også fra en
genbrug i Stockholm
Hvordan vil du beskrive din egen stil?
Hm, jeg ved det ikke rigtig, men jeg ville nok beskrive den som meget mig. Altså jeg er meget meget glad for mønstret og farvet tøj, det har dog også resulteret i, at der er en hel del af mit tøj der ikke længere passer sammen..


Hvor får du din inspiration fra?
Jeg får rigtig meget inspiration fra folk på gaden. Jeg synes virkelig, at man kan få meget ud af, at se hvad andre har på. Jeg får nok også en del inspiration fra film. Specielt dem der er lavet før 2000. (Red. Et eksempel på dette kunne være de første seasoner af Friends.)


Har du nogle stilikoner?
Ikke rigtig, men jeg så på et tidspunkt en pige på strøget, med virkelig flot tøj, og blev virkelig sådan: ’det der tøj vil jeg også gå i’.

Ringene er Emilias oldemødres vielsesringe, samt en Georg Jensen Marguerit
Skjorten er også fra genbrug
Sorte loafers er fra Topshop
Halskæderne er arvestykker

Har du nogle stili-koner?
Ikke rigtig, men jeg så på et tidspunkt en pige på strøget, med virkelig flot tøj, og blev virkelig sådan: ’det der tøj vil jeg også gå i’.


Hvad er dit bedste tip?
Genbrug!! Virkelig! Det bedste tøj findes der! Jeg er helt forgabt i genbrugs-butikker, man kan virkelig finde nogle gode ting, hvis man gider tage sig tid til at lede. Og så koster det oftest ingenting i forhold til nyt tøj.


Har du nogle yndlings butikker?
Det må nok blive genbrugsbutikken ChildCare nede i Helsingør, der kan man finde masser af ting med glimmer og palietter, det er helt fantastisk. Men genbrugen nede på Snekkersten Station er nu heller ikke helt dårlig.

Jakken er fra genbrug og hasterklædet har hun hvist nok
 fået engang
Tasken er fra en bladkiosk i Stockholm

Ingen kommentarer: