onsdag den 29. januar 2014

Ugens HG'er: Timmi!

Det er tirsdag eftermiddag, og jeg har lige sat mig ned med Timmi fra 1.c. Mig og Timmi har gået i folkeskolen sammen i 10 år, men vi har ikke snakket længe, så jeg tænkte det var på tide at lære hinanden at kende igen.. Og hvorfor så ikke dele mine erfaringer med resten af HG?

Hey Timmi! Dagene her på HG kan jo nemt blive meget lange, især hvis man har 4 moduler.. Har du et godt råd til at holde ud på en lang dag?
Hør noget musik i pauserne der får dig til at vågne og husk at gå udenfor i fem-minutters pauserne, eller bare stå op og gå lidt rundt så du ikke sidder og falder sammen!

Det lyder meget fornuftigt! Men efter en hel uge med lange dage og mørke allerede klokken 16 er en weekend tiltrængt, ikke? Hvordan er en typisk weekend for dig?
Meget af min tid går med trommer og i hverdagene er der ikke så meget plads til dem, så i weekenderne står den på at øve en masse og høre en hel del musik!

Og din idéelle bytur?
Jeg er ikke rigtig typen der går i byen. Jeg vil hellere til en privat fest eller noget i den stil, men hvis jeg nu skal i byen skulle man nok varme op hjemme hos en ven og derefter tage et sted hen i byen. Og hvis det ender med at man sidder på gaden og jammer og får spillet noget musik gør det nu heller ikke noget.

Lyder fedt! Man kan jo gætte sig til at du går på musiklinjen. Hvordan er det?
Det er fedt! Der er musik dagen lang og vi har det virkelig godt sammen. Musik modulerne kan selvfølgelig være lidt kedelige når man bare vil sidde og jamme med de andre, men vi har det sjovt både i timerne og udenfor timerne.

Hvilken sang hører du meget lige nu?
Lige her for tiden lytter jeg meget til mit eget band's nummer for at se hvad jeg kan gøre anderledes i det næste nummer vi er igang med at skrive. Ellers lytter jeg meget til et nummer de rhedder "Right Back At It Again" af A Day To Remember.

Har du et band?! Sejt! Vil du ikk fortælle lidt mere om det?
Jo selvfølgelig! Vi hedder Save the Unicorns og vi øver ude på Helsingør Ungdomsskole. Jeg har ca. været med i lidt under et halvt år nu. Vi spiller lidt forskellige genrer og er inspireret at forskellige kunstnere lige fra Lenny Kravitz til Dance With Dirt og Blink 182, men nu er vi begyndt at produceret vores eget, så det bliver lidt mere en rock genre vi kommer over. Her for en uge siden ramte vores facebook side 300 likes! Det var selvfølgelig mega stort for os. Da jeg kom ind i bandet lå vi på de ca. 75, og siden da er det bare gået opad. Vi har også været inde og indspille vores første selvskrevne nummer "Damn, What a Drug" for ca. tre måneder siden, og vi regner med at vi skal ind og indspille igen om 2-3 uger. Og man kan selvfølgelig finde os på facebook hvis man vil følge med i hvad vi laver!


Det lyder mega nice! Det skal jeg helt klart tjekke ud. Tak for snakken Timmi, det var hyggeligt at catche up med dig.

Efter en hyggelig snak skal vi igen hver vores vej, men det er altid fedt at snakke med en gammel klassekammerat igen. Måske burde du hive fat i en ven du ikke har snakket med længe, idag?

- Mathilde

Ingen kommentarer: