mandag den 27. januar 2014

HG-bloggens skribenter

Hvem skriver egentlig alle disse artikler på HG-bloggen? Hvem kommer på ideerne, der ligger til grund for 'Ugens HG'er', 'Månedens lærer', temaindlæggene og alt det andet? Helt eksklusivt bringer vi her en artikel om os selv og af os selv. 


1. Mit navn er Amanda og jeg går i t-klassen. 
Jeg har skrevet lidt af hvert her på bloggen, og det håber jeg på at blive ved med. Jeg har en forkærlighed for havdyr, og ud over HG-bloggen er min yndlings medieplatform denne her: facebook.com/ForAlleOsDerElskerDelfinerSpaekhuggereOgHvaler?fref=ts
Udover hvaler kan jeg godt lide at tegne, høre musik, se film og så selvfølgelig min kat Cleo, hende kommer man ikke uden om.
2. Hey søde HG'ere!
Jeg hedder Mathilde og jeg går i 2.u (Samfundsfag, engelsk og matematik - Desuden har jeg også kastet mig ud i at lære spansk!). Jeg er 17 år gammel og jeg bor alene med min far og min kat Simba i Ålsgårde hvor jeg er vokset op, men jeg håber på at kunne flytte til England og studere efter gym. Jeg startede på HG lige efter 9. klasse fordi jeg havde hørt meget godt om det, og fordi meget af min familie har gået her (jeg fik engang min onkels historiebog - han er næsten 45!). I min fritid ses jeg med mine venner og arbejder. Det jeg elsker ved bloggen, er at alle er mega søde og åbne, og det at skrive en artikel er en sjov og kreativ måde at komme ud til resten af HG på, med forskellige sjove, informerende og spændende emner. God læselyst!


3. Jeg er Marco fra 3.z
Jeg bor langt fra HG ude på landet i en lille by, der hedder Langerød. Jeg holder meget af naturen og af at gå ture og tænke. Jeg læser verdenslitteratur fra alle tider og lande og spiller saxofon. Jeg skriver en del i min fritid for min egen morskabs skyld og hører jazz og klassisk musik. Jeg er stadig i tvivl om livet har en mening, så indtil videre er jeg overbevist om at man ligeså godt kan have det sjovt, hvorfor jeg bestræber mig på ikke at tage nu'et så alvorligt. Med ting som et skoleblad kan jeg udrette noget, der forhåbentlig også har betydning for HG efter jeg er gået ud. Af en ubændig og frustrerende trang til at være anderledes, søger jeg at sætte spor.



4. Jeg hedder Amalie, og jeg går i 1.A på græsk-latin. 
Jeg er 16, og kommer fra Nivå, men jeg kender flere, der har gået på HG. I min dagligdag går jeg til sang og teater -begge dele bruger jeg meget tid på. Jeg er desuden aktiv i elevrådet. Jeg er med i bloggen, fordi jeg synes det er interessant at arbejde med informations-deling, og fordi jeg kan lide at skrive.




5. Hej! Jeg hedder Sarah Streton og går i 1.x. 
Jeg er medlem af bloggen, da jeg altid har elsket at skrive og tænkte at det var en fed måde at udfordre
mig selv på, men også en god mulighed for at lære en masse nye mennesker at kende.
Udover at skrive elsker jeg musik, og håber på at kunne lade det skinne igennem i en artikel eller to
Jeg synes at være blogger på HG-bloggen er en fed måde at være med til at skabe noget, der binder HG sammen!




6. Hej jeg hedder Rosa og går i 1.A 
Jeg er lige startet som skribent på HG-Bloggen
Jeg har indtil videre medvirket i en artikel som omhandler ”HG ånden” og
jeg er meget kreativt anlagt, så jeg glæder mig super meget til fortsat at arbejde på bloggen, sammen med de andre bloggere.






7. Jeg hedder Catharina, jeg er 16 år og går i 1.b

Jeg er født og opvokset i Helsingør, så derfor var Helsingør Gymnasie et oplagt valg for mig, men jeg har personligt altid haft HG som min første prioritet, fordi det bare virker super fedt (hvilket det også er!) Udover skolen går jeg lidt i fitness, arbejder og hygger med mine venner. desuden maler jeg også en del da jeg elsker at være kreativ!
I forhold til HG-bloggen så er jeg er ny og er glad for, at kunne være en del af den, både fordi det er hyggeligt, men også fordi det er spændene! Jeg glæder mig meget til at komme igang og vise jer hvad jeg kan!






8. Mit navn er Anna Kirkegaard, og jeg går på bioteklinjen på tredje år.
Jeg ville gerne have lidt mere indflydelse på HG, men samtidig er min linje kendt som lidt af en nørdelinje, så jeg valgte at gå til bloggens startmøde, og det vidste sig at være rigtig hyggeligt og samtidig kan man påvirke skolen med et hyggeligt præg. Skolebloggen er for alle der har lyst, og alle er velkommende til. Vi skriver om alt der sker på skolen, og hvis man gerne vil være med, så kan man bare skrive til os.




9. Jeg hedder Line og er 17 år og går i 1a :)
Jeg bor i Helsingør med min familie og i min fritid er jeg sammen med dem jeg holder af og laver ellers meget normale ting. Jeg er med i bloggen fordi jeg godt kan lide at være med i hvad der sker på HG og fordi jeg godt kan lide at skrive!




10. Sebastian, 3.z

Født d. 22. april 1995 og voksede op i Ålsgårde. Jeg gik på Hellebækskolen hele min folkeskolegang, trods jeg flyttede til Helsingør i 2005. I 2008 begyndte jeg at spille basketball på Ungdomsskolen, og efter et år avancerede jeg til klubplan, og nu spiller jeg for herreholdet i NSBB, Hillerød. Basketball ændrede mit liv radikalt og ledte til en udpræget interesse for sundhed, træning og generel maksimering af livet. Det resulterede bl.a. i at jeg nu går på idrætslinjen i 3.z. Jeg elsker at udfordre mig selv, mine grænser og min opfattelse af verden, og jeg har derfor en travl hverdag med en masse ting, jeg gerne vil.


11. Mit navn er Athena og jeg går i 2.t
At være med i bloggen er rigtig hyggeligt, specielt når folk glemmer at skrive (så er der kage). Jeg er glad for film. Jeg kan se de fleste genre så længe de ikke bliver for pladder, men specielt sci fi når der nu engang bliver lavet en god én (moon (2009)). Forhåbentlig kommer der også flere filmanmeldelser på bloggen. Ellers kan jeg godt lide at svømme, at tegne, at læse og at rejse.



12. Jeg hedder Trine, jeg er 18 år og går i 2.c på musiklinjen. 
Jeg kommer fra Helsingør, hvor jeg har et bredt netværk, fordi jeg har boet her hele mit liv. I min fritid er jeg meget glad for at synge, danse og spiller musical på Espergærde Ungdomsskole for 3. år i træk. Udover det bruger jeg meget tid på skolerelaterede aktiviteter som elevambassadør, tutor, elevrådet, skolerådet, Globale Gymnasier, studiekredse og HG-bloggen, som jeg er rigtig glad for at være en del af, fordi jeg synes det er spændende at skrive om, hvad der sker her på HG.

Marco

Ingen kommentarer: