onsdag den 15. januar 2014

Ugens HG'er


Martin!


I denne artikel møder I den første dreng, der har været så heldig, at blive interviewet til "Ugens HG'er". Hans navn er Martin og han går i 2.t. Jeg tog en lille snak med Martin om alt mellem himmel og jord, så I, kære læsere, kan lære ham lidt bedre at kende.
Nu kender jeg jo Martin lidt i forvejen (vi går i samme klasse), så jeg vidste lige hvad for nogle spørgsmål, jeg skulle stille ham, for at få ham til at afsløre hemmelige hemmeligheder om sig selv! 

Jeg startede med at spørge ham, hvad han ville ændre på skolen, hvis han var rektor for en dag. Han gav mig det lidt vage svar, at han ikke ville ændre noget, for alt er godt her på HG. Men jeg kunne se, at det ikke var hele sandheden. Martin benægtede dog at der var noget han var utilfreds med, så jeg lod det ligge og besluttede at starte ud med et lidt andet spørgsmål:

Martin, hvem smører din madpakke?
Min far.  Min kæreste gør også!

Hvornår lavede du så sidst en madpakke til din kæreste?
Sidste uge... To uger siden

Martin spiser sin madpakke, som hans far har lavet til ham
Okay, okay tænker jeg. Måske man skulle få sig en kæreste så, så man slipper for at lave sin egen madpakke?

Er du team Edward eller Team Jacob (Twilight)?
Jeg ved ikke engang hvem det er... (lyver Martin)

Okay, kan du bedst lide vampyrer eller varulve?
Vampyrer!

Så er du Team Edward!
(jeg havde det på fornemmelsen)


Man skulle måske ikke tro det, når man ser Martin sidde og se så fredelig ud, men han afslører, at han faktisk var lidt af en rod, før han startede her på HG. Han blev sendt uden for døren hele to gange i sin folkeskoletid! "Byskolens hårdeste" siger Jonathan, der tilfældigvis overhører vores samtale.

Hvad laver du i din fritid?
Jeg spiller fodbold

Er du på Messi-niveau?
Ja, lidt over
 
Er der en fodboldspiller du vil sammenligne dig selv med? Du må godt skyde lidt højt..
Christiano!

Okay, det kan vi godt sige. Hvem er din yndlingslærer på skolen?
Flemming!

Flemming, nå, nå nå... Hvorfor det?
Det ved jeg ikke

 Har du et godt øje til ham?  
Ja..
Nå ja, han er også en flot fyr...

Jeg skynder mig at gå videre, for jeg tror ikke, at Martins kæreste bliver så glad for at høre om det her.

Er Naturgeografi så også dit yndlingsfag?(Vi har Flemming som NG-lærer)
Nej, jeg tror ikke jeg har noget yndlingsfag

Nå, bare Flemming er der. Alt hvad Flemming underviser i.
Jeg vil gerne bare have Flemming i alt.

Privatlærer Flemming. Det må vi se om vi kan ordne.
Ja, det ville være dejligt. 

Er der noget du gerne vil sige til alle dine medstuderende?
Keep up the good work. 


Vælg en sang som beskriver dig!
(der er stille mens Martin tænker)

Det må godt være sådan noget som "Firework" med Katy Perry.
øhh... det er et svært spørgsmål.

Kom nu Martin. Hvilken sang har du på hjernen  lige nu?
(...)

Du har "Firework" på hjernen nu, ikk'?
Det er den eneste jeg kan komme i tanke om!  
 
http://www.youtube.com/watch?v=QGJuMBdaqIw


Okay, nu må jeg snige det uundgåelige spørgsmål ind igen..

Hvis du var rektor for en dag, hvad ville du så ændre her på skolen?
 Jeg tror, at jeg ville sørge for, at det ikke altid skulle være drengenes toilet og bad, der skulle spærres af, når der skulle ændres noget på skolen. 

Så det skal være pigernes?
Aj det ved jeg ikke, bare find et eller andet sted at spærre af, når der skal spærres noget af. Det går altid ud over drengene.

Men hvad nu hvis det lige er hos drengene der skal spærres af?
... aj men det er bare irriterende.

Det er altså ikke lektierne eller de lange dage der trykker, men derimod at det altid går ud over drengene, når der er noget der skal spærres af. Kristian, kan I ikke godt spærre noget andet af næste gang I har lyst til at spærre noget af? Måske matematiklokalerne? Det tror jeg der er mange der ville blive glade for!

Jeg siger mange tak til Martin for det skønne interview, og glæder mig med, at I, kære læsere, nu har lært endnu en af jeres medstuderende lidt bedre at kende! 




 Amanda

Ingen kommentarer: