tirsdag den 11. marts 2014

Det go' stil HG!



Af Amalie Keiser

Mødestedet er aftalt. Det er det røde miljø. Heldigvis sagde Selma Deborah Navarro Vargas fra 1.c ja, da jeg spurgte hende, om hun havde lyst til at være ugens temaperson i ”Det go' stil, HG”. 
Selmas stil er nemlig ikke helt normal – men den er på alle måder god stil!
Vi sætter os ned. Jeg spilder ikke tid på sniksnak, for frikvarteret er kort, og når Selma nu har sagt ja til at hjælpe mig, er det mindste jeg kan gøre at være effektiv.

Hvordan ville du beskrive din stil?
Den er meget feminin. Jeg kan godt lide, når det er lidt punket, men det mest det feminine, der tiltrækker mig. Det er nok det, der kendetegner min stil mest. Jeg er generelt meget feminin.

Hvad er vigtigt for dig, når du skal klæde dig på til en skoledag?
At jeg har strømpebukser uden huller på. Jeg kan ikke gå i bukser. Jeg ved ikke rigtig, jeg føler mig bare ikke afslappet i dem. Du vil aldrig se mig i bukser.
  
Selmas sko er fra Jeffrey Campbell-
og de passer fint til den lidt punkede stil

Hvilke mærker kan du godt lide?
H&M er godt, fordi det er billigt, og man altid kan finde et eller andet, der er pænt. Ellers går jeg bare lidt rundt i forskellige butikker, indtil jeg finder noget.

Hvordan kan du bedst lide at shoppe?
Det er helt klart med mine venner. Så får man også deres mening. Ikke, at jeg altid følger det, selvfølgelig, men det kan være rart med feedback. Hvis jeg selv kan lide det, køber jeg det uanset, hvad de siger.

Hvad har du på i dag?
Min pink jakke, en sort bluse med nedringet ryg, rød nederdel, nittesko og fannypack. Det er ikke noget videre specielt. 


Det er ikke til at se på billedet,
men Selmas top er faktisk nedringet på ryggen
Hvis dit klædeskab brændte, hvilke tre genstande ville du så redde (sko også inkluderet)?
Øhm... Det er svært! Mine Jeffrey Campbell-sko med nitter, som jeg også har på i dag. Jeg er rigtig glad for dem, og de var ret dyre, så dem ville jeg nok tage med. 
Min lyserøde jakke – jeg kan ikke gå uden den. 
Og så en af mine kjoler; ikke en specifik en.

Har du en signatur-genstand/frisure/etc.?
Min jakke er mig. Den har faktisk givet mig mit kælenavn i klassen: ”Kinky Pinky”. Det er jakken, man genkender mig på. 

Det er også en ret sej jakke – næsten lige så sej som navnet ”Kinky Pinky”
”Ja”, griner Selma: ”Det var en af drengene fra klassen, der kom på navnet”.


  
En anden form for 'Kinky Pinky'
Hvor får du inspiration fra, og har du et stilikon?
Jeg har ikke rigtig noget stilikon. Det er mere, hvis jeg møder nogen på gaden, at jeg kan blive inspireret. Og så måske alligevel: siden jeg var helt lille, har jeg set op til min søster. Hun er også vild med det punkede, så det er nok derfor, jeg også kan lide det.

Kan du bedst lide at være praktisk eller fancy? Hvorfor?
(Hvis man går ud fra, at det mest praktiske er joggingbukser og gummisko...)
Altså, jeg tror godt, jeg kan lide at være lidt pæn i det til daglig. Det er bare sådan, jeg føler mig bedst tilpas.





Ingen kommentarer: