torsdag den 27. marts 2014

Go' stil HG - Mie




Go' stil HG - Mie

Sweater fra Topshop
Pencilskirt fra Zara

Denne uges velklædte HG'er er Mie Mortensen fra 2.U! Personligt er Mie en af dem jeg kender der har allermest styr på sit outfit - hver eneste dag. Udover det er hun stort set professionel kosmetolog, og jeg kan ihvertfald komme i tanker om flere begivenheder hvor pigerne fra vores klasse har bedt Mie om at lægge deres makeup..

Hvad kendetegner din stil?

"Jeg tilpasser min stil efter mit humør. Det kan gå fra at være meget (!) feminint til helt sort og gråt og 

afslappet. Det er vigtigt for mig at tøjet er behageligt at have på samtidig med at det er pænt."

Siw, også fra 2.u, der også overværer interviewet, fniser da Mie nævner at hun ofte er feminin i tøjet. 

"MEGET feminin!", kommenterer hun.


Halskæde fra Primark

Hvad/hvem inspirerer dig?

"Jeg følger ikke rigtig nogen bestemt trend, sådan rigtigt, men jeg bliver inspireret af den på en eller 

anden måde. Det er ikke én bestemt person, men det kommer mere an på hvem der er tidens 

"trendsetter" eller hvad man kan kalde det. Så det skifter med tiden. Jeg bliver bare egentlig inspireret af 

alt, sådan fremmede mennesker og sådan "it-girls". Det kan også være hvis jeg ser en film med en 

karakter der har noget specielt på, eller hvis jeg måske ser én ting i for eksempel et blad der er mega 

lækker, så kan jeg lave hele min stil om i en periode" griner Mie.


Ringene er gaver
Neglelak fra Essie


Hvad er dine yndlingsmærker/butikker?

"Min yndlingsbutik er &Other Stories- fordi de har anderledes tøj som der ikke er så mange der har, og 

det tiltrækker mig. De har meget forskelligt tøj derinde, og alligevel har de en rød tråd igennem det. Det 

er ikke vildt dyrt, men prisen er lidt højere da kvaliteten også er god. Jeg kan godt lide at blande high-

street og lidt dyrere mærker som f.eks. Sand og Gucci og sådan noget."


Læderarmbånd fra Massimo Dutti



- Hvad er den genstand drømmer om, men ikke har råd til/ikke kan få?

"En orange Birkin Hermés taske. Man skal bare stå i kø i flere år for at få den! 

Der er mega meget hype om dem. Den er alt hvad man kunne tænke sig at en taske skal være! Den 

flotte orange farve, selv om den er så anderledes, er den bare tidsløs på grund af designet, og den er så 

enkel.. ja, den er perfekt! Og farven gør den sådan, frisk, og den skiller sig ud."




Hvad kan du give af modetips?

"Mit yndlingsudtryk er "less is more". Så bliver der fokuseret på de enkelte ting du har på, i stedet for at 

du bliver overrumplet af 100 forskellige accessories og på den måde mister overblikket over outfittet. 

Man kan altid have det der helt basic outfit, men give det et twist med et sjovt smykke eller farvede sko 

eller en flot taske!"



Lilla sneakers fra Nike


Tak til Mie for denne gang. Jeg håber I kunne bruge hendes gode råd til noget og føler jer inspireret af hende!


- Af Mathilde Sofia Andersen

Ingen kommentarer: