tirsdag den 4. marts 2014

Det god stil HG! Nina og Amanda 3.b

I denne uge har du mulighed for at læse om ikke bare én, men to smukke HG-elever med meget flotte og forskellige tøjstile!! Det er nemlig Amanda og Nina, begge fra 3.b





Nååå piger, hvordan vil i beskrive jeres stil?

Nina: Jeg ville beskrive min stil som ret almindelig, men også farverig og afslappet.

Amanda: Jeg får ofte at vide at min stil er ret feminin af mine veninder, og de har nok lidt ret, da jeg oftest går i kjoler.
Jeg elsker aceccories som armbåndsure, øreringe og halskæder. Min garderobe består nok mest af farverne: navy blå, flaskegrøn, cremefarvet og bordeaux rød.
Min stil er til tider også ret afslappet jeg elsker at rende rundt i hyggebukser og varme striktrøjer. 

Hvilke mærker kan du godt lide, Nina?

Nina: Jeg køber mest tøj i monki og genbrug, det er det jeg synes er flottest og som jeg føler mig bedst tilpas i!


Desuden bruger de to piger internettet på forskellig måde til at få inspiration til tøj og mode:

Nina læser en blog der hedder 'Nemesis babe' - hun uddyber: "Den er bedre end den lyder. Der er masser af farverigt tøj og sjove sammensætninger"

"Altså jeg må indrømme at jeg ikke er den store bloglæser, jeg bruger nu mest instagram til at få inspiration med hensyn til mode og trends. Jeg følger blandt andet le21eme som er en ret anerkendt blogger indenfor modeverdenen. Han tager hovedsageligt streetstyle billeder til modeugerne rundt om i verdenen" fortæller Amanda herefter. 


To klassikere fra Ninas garderobe - fjällraven-rygsæk og nike free sneakers

Hvor vigtigt synes i, tøj er og hvor meget går i op i jeres tøj?

Nina: Det er vigtigt, at man føler sig godt tilpas, og at det klæder en. Jeg kan godt lide at købe tøj og sammensætte forskellige ting. Men det er ikke fordi jeg ligger vågen om natten og tænker på, hvad jeg skal tage på næste dag.

Amanda: Jeg synes tøj er en vigtig del af min hverdag, og synes også jeg får mulighed for at udtrykke min personlighed igennem mit tøj. Jeg går som regel ret meget op i hvad jeg har på og hvilke ting jeg sætter sammen med hvad, men der er da nogle dage når jeg er lidt doven, hvor jeg bevidst er lidt ligeglad med hvad jeg har på, og derfor tager noget lidt tilfældigt eller kedeligt på ...

 

Jeg spørger pigerne hvad deres bedste modetips, er:

Nina svarer:
1. Farverigt tøj gør dig glad.
2. Spørg dine veninder hvad de synes, der klæder dig, nogen gange kan det være svært selv at se.

Amanda uddyber lidt mere:
1. Lad være med at mixe for mange forskellige farver, men hold dig til at blande højest tre farver sammen.

2. Stol på din fornemmelse når du shopper. Når jeg køber tøj er jeg aldrig i tvivl når jeg ser noget som er mig, så tænk ikke over hvad der er på mode men fokusér på hvad du kan lide og om tingen klæder din kropsform.

3. Køb mærkevarer til ingen penge!
Ca. hvert halve år afholder bla. tøj bloggere men også bare helt almindelige mennesker tøj messer hvor man kan købe nærmest alle de tøjmærker man kun kan drømme om. Jeg har været til en messe kaldet Fashion Flea, hvor de fleste ting koster imellem 40-200 kr, det meste af tøjet er slet ikke brugt. Jeg fandt f.eks. en Samsøe Samsøe kjole der aldrig var gået med som oprindeligt havde kostet 1000 kr, som jeg fik for bare 50 kr. 

Hvem fra HG synes i så har en flot tøjstil??

Nina: Jeg elsker Emilias stil fra 3.x. Måske kan jeg få lov at låne lidt?
Amanda: Jeg synes Julie Thrane har en virkelig flot stil! Er misundelig!

 Hvad kan du godt lide ved din stil, og hvad kunne du godt tænke dig at ændre?

Nina svarer: Jeg kan godt lide, at jeg tør gå i en masse forskelligt tøj. Men jeg kan ikke lide, at være for feminin i min stil.

Amanda: jeg ved det ikke helt, men mine tre yndlingsbutikker er i hvertfald:
1. Urban outfitters
2. Envy
3. River Island










2 kommentarer:

Anonym sagde ...

ÅÅÅÅH LÆKRE DAMER HVAAA! Dejligt at se på bloggen. Mmmhhhhh <3333

Anonym sagde ...

Bliver der ikke snart skrevet om nogen drenge, med fed stil!?!?